El Port de la Selva reobre l'oferta gastronòmica després de la tragèdia

Els locals afectats per la mort d'empresaris locals han reobert amb nous gestors i propostes renovades per revitalitzar el municipi.

Imatge genèrica d'una plaça costanera mediterrània al capvespre amb terrasses de restaurants.
IA

Imatge genèrica d'una plaça costanera mediterrània al capvespre amb terrasses de restaurants.

El Port de la Selva ha obert la temporada d'estiu amb la reobertura de tots els seus establiments de restauració, que havien quedat afectats per la mort d'una parella d'empresaris locals.

El municipi del Port de la Selva, a l'Alt Empordà, afronta la temporada estival amb una revitalitzada oferta gastronòmica. Després de mesos de negociacions i tràmits, tots els bars i restaurants afectats per la tragèdia de l'agost passat, quan van morir una parella d'empresaris locals que gestionaven una desena d'establiments, han reobert les seves portes.
Els locals, que arrossegaven problemes econòmics i van abaixar la persiana de manera abrupta, deixant un centenar de treballadors sense feina, representaven un 20% de l'oferta hostalera del poble. Ara, sota la direcció de nous gestors i restauradors amb trajectòria acreditada, els establiments presenten imatges i propostes renovades, aportant singularitat i qualitat.
La majoria d'aquests negocis van inaugurar per Setmana Santa per consolidar-se de cara a l'estiu. Un dels últims a reobrir ha estat El Cafè de la Marina, un espai emblemàtic que dona nom a una novel·la de Josep Maria de Sagarra. El nou responsable, Santiago Ferreiro, ha incorporat influències de la cuina argentina a l'essència mediterrània de l'espai, rebent una acollida molt positiva.
A pocs metres, L’Espina, ubicat al local de l'antic Ca la Maria, ha reobert amb una estètica minimalista i moderna. Les seves propietàries, Cristina Perelló i la seva filla Anna Paltré, també responsables de L’Askata, ofereixen una proposta més informal i assequible, amb esmorzars, brunchs, tapes i plats elaborats amb producte fresc, evitant el producte congelat.
Un altre dels locals recuperats és Can Rubies, un espai històric que ara combina esmorzars, servei de migdia i una oferta especialitzada en hamburgueses de carn de qualitat per al vespre. La propietària, Sandra Costart, destaca la voluntat d'omplir un buit al municipi amb hamburgueses elaborades amb carns de proximitat i productes mariners.
Altres novetats inclouen el nou xiringuito a la platja del Pas, amb tapes i música, i la reconversió de l'antiga Bàmbola en Blaus, especialitzada en tapes. Ca l’Herminda manté la seva carta tradicional d'arrossos i peixos.
L’Ajuntament del Port de la Selva valora positivament la situació, celebrant que molts dels nous responsables siguin professionals locals que han millorat la qualitat del servei i del producte.