La situació ha obligat els veïns a desplaçar-se a altres poblacions per realitzar gestions bàsiques com la tramitació d'expedients de casament o l'obtenció de certificats de naixement i defunció. Aquesta interrupció coincideix amb l'entrada en vigor de la Llei 20/2011 de 21 de juliol, que promou la centralització i digitalització del Registre Civil.
El tancament es va fer efectiu a l'octubre amb la jubilació del gestor vilanoví. A més, la normativa recent ha limitat les funcions dels auxiliars judicials (antics agents judicials) a la notificació i tramitació d'assumptes relacionats amb sentències i judicis, excloent-los de les tasques pròpies del Registre Civil, que ara estan reservades exclusivament als gestors.
L'única alternativa per als residents ha estat derivar aquests tràmits a l'Oficina General Registre Civil d'Igualada o a les oficines de Montbui, Òdena o la Pobla de Claramunt.
Cal recordar que des del mes d'abril, les Oficines de Justícia (antics Jutjats de Pau) ja no poden oficiar casaments, un servei que va quedar reservat a les Oficines Generals del Registre Civil.




