La decisió d'ICL, dirigida a Espanya per Alberto Serfaty, suposa un revés significatiu per a l'economia de Catalunya. Aquesta inversió estava destinada a rellançar l'activitat industrial de qualitat a la comarca del Bages i generar nous llocs de treball fora de l'àrea metropolitana de Barcelona.
La pèrdua d'aquesta inversió és una pèssima notícia per a l'economia catalana i per a la deslocalització industrial.
Un dels factors determinants en la cancel·lació ha estat la caiguda d'una subvenció de 140 milions d'euros que l'empresa esperava rebre de la Comissió Europea per finançar el projecte. Sense aquest suport, la viabilitat financera es va veure compromesa.
A més de la qüestió del finançament, el grup ha implementat un canvi en la seva estratègia global. Aquesta modificació es deu a una demanda de vehicles elèctrics inferior a la que s'havia projectat inicialment, afectant la planificació industrial d'ICL. Els terrenys de Sallent romandran sense ús, tot i que això podria ser vist com una bona notícia per als grups veïnals que protestaven contra la fàbrica.




