La presència del gran cetaci a la costa ha portat a Protecció Civil a hissar la bandera vermella a la platja de l'Almadrava, situada abans de la central nuclear Vandellòs 1. Aquesta mesura impedeix el bany de forma temporal per garantir la seguretat dels banyistes.
Segons fonts del Centre de Recuperació d'Animals Marins (CRAM), es tractaria del mateix cachalot que dies enrere es va trobar a la zona de Les Botigues de Mar, a Sitges. Inicialment, es va optar per remolcar el cadàver mar endins, però les corrents l'han acabat arrossegant fins a la costa del Baix Camp.
L'operatiu per retirar l'animal ha implicat apropar-lo a la riba mitjançant remolc i posteriorment utilitzar maquinària pesada per extreure'l de l'aigua. Un cop fora, el cadàver serà traslladat a una planta autoritzada per a la seva incineració.
“"Tot depèn de l'anàlisi que realitzi l'equip de socorristes, que són els especialistes en matèria de bany."
El sargent en cap de la Policia Local de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Sergi Navarro, ha indicat que la reobertura del bany podria produir-se entre aquest dilluns i dimarts, a l'espera dels resultats de les anàlisis dels socorristes. Mentrestant, el passeig marítim roman acordonat per evitar l'accés de curiosos, atès el fort olor que desprèn el cadàver. La maquinària de l'Ajuntament treballa per netejar la sorra i la visible taca de sang a l'aigua.




