La T-314 ha pres el relleu de la carretera de l'Arrabassada (que connecta Barcelona i Sant Cugat del Vallès), tradicionalment considerada la via més perillosa. El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha confirmat que els dos morts i un ferit greu registrats en aquest tram han estat els factors clau que han disparat els índexs de risc.
“"A la T-314 hi ha hagut dues víctimes mortals i un ferit greu, fets que han fet saltar els números."
En contrast, diverses vies han millorat la seva seguretat i han caigut del Top 10, com la BV-1201 (entre Olesa de Montserrat i Castellbisbal), la BP-2151 i la GI-643. No obstant això, s'han incorporat nous trams perillosos, incloent la BC-5224 (entre Manlleu i Torelló), la C-14 (entre Artesa de Segre i Ponts) i la C-31 (entre Sitges i Castelldefels), que apareix per primera vegada al rànquing.
L'informe també posa el focus en la sinistralitat de les motocicletes. El president del RACC, Josep Mateu, ha destacat que, entre el 2022 i el 2024, les motos han estat implicades en el 47% de tots els accidents amb víctimes mortals o ferits greus a Catalunya, un tema que preocupa especialment l'entitat.
“"La diferència entre la mobilitat que representen i el risc de patir un accident amb moto és altíssima, sobretot a l’àrea metropolitana de Barcelona."
Mateu ha afegit que el 50% dels accidents greus i mortals de moto es concentren en només el 12,9% de la xarxa analitzada. El tram amb més risc per a motociclistes és la C-31 entre el Prat i l'Hospitalet, seguida de l'enllaç de l'A-2 amb l'AP-2, la B-10, la B-20, la C-32 i el tram de la C-32 entre Sitges i Esplugues de Llobregat.




