La T-314 entre Cambrils i Reus, la carretera amb més risc d'accident de Catalunya segons l'EuroRAP

L'informe del RACC 2022-2024 revela que la BV-1201 ha sortit del Top 10, mentre que les motos estan implicades en el 47% dels sinistres greus.

Senyalització de trànsit en una carretera interurbana amb vehicles circulant, estil fotoperiodístic.

Senyalització de trànsit en una carretera interurbana amb vehicles circulant, estil fotoperiodístic.

L'estudi EuroRAP del RACC, publicat recentment, assenyala la T-314 (entre Cambrils i Reus) com el tram amb l'índex de perillositat més alt de la xarxa viària catalana durant el període 2022-2024.

La T-314 ha pres el relleu de la carretera de l'Arrabassada (que connecta Barcelona i Sant Cugat del Vallès), tradicionalment considerada la via més perillosa. El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha confirmat que els dos morts i un ferit greu registrats en aquest tram han estat els factors clau que han disparat els índexs de risc.

"A la T-314 hi ha hagut dues víctimes mortals i un ferit greu, fets que han fet saltar els números."

Ramon Lamiel · Director del Servei Català de Trànsit
En contrast, diverses vies han millorat la seva seguretat i han caigut del Top 10, com la BV-1201 (entre Olesa de Montserrat i Castellbisbal), la BP-2151 i la GI-643. No obstant això, s'han incorporat nous trams perillosos, incloent la BC-5224 (entre Manlleu i Torelló), la C-14 (entre Artesa de Segre i Ponts) i la C-31 (entre Sitges i Castelldefels), que apareix per primera vegada al rànquing.
L'informe també posa el focus en la sinistralitat de les motocicletes. El president del RACC, Josep Mateu, ha destacat que, entre el 2022 i el 2024, les motos han estat implicades en el 47% de tots els accidents amb víctimes mortals o ferits greus a Catalunya, un tema que preocupa especialment l'entitat.

"La diferència entre la mobilitat que representen i el risc de patir un accident amb moto és altíssima, sobretot a l’àrea metropolitana de Barcelona."

Josep Mateu · President del RACC
Mateu ha afegit que el 50% dels accidents greus i mortals de moto es concentren en només el 12,9% de la xarxa analitzada. El tram amb més risc per a motociclistes és la C-31 entre el Prat i l'Hospitalet, seguida de l'enllaç de l'A-2 amb l'AP-2, la B-10, la B-20, la C-32 i el tram de la C-32 entre Sitges i Esplugues de Llobregat.
Comparteix: