En una entrevista, Jordi Mas va expressar el seu alleujament pel suport majoritari (91%) dels paradistes a la nova etapa del mercat. Aquesta nova fase inclou la gran reforma prevista per al 2026 i l'establiment de noves regles, com mantenir un mínim del 50% de producte fresc per preservar el caràcter d'abastament, alhora que s'adapta als nous hàbits de consum.
“"Quan la gent està de vacances gasta més, ens passa a tots. Cal posar-li una catifa vermella al visitant, però ens l'estem carregant."
Per protegir la identitat tradicional, la Boqueria s'ha aliat amb el Mercat de San Lorenzo de Florència per crear una associació de mercats històrics. Aquesta entitat ja ha anat a Brussel·les per demanar que els mercats històrics siguin reconeguts com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat, amb la intenció de presentar la candidatura formalment el proper any.
Pel que fa a la reforma interna, Mas va detallar que començarà amb temes d'infraestructura, com la reubicació de la peixateria i els lavabos. També es reformarà la Plaça de la Gardunya per convertir-la en la façana principal per al comprador local, ja que actualment només veu la part posterior del mercat. L'objectiu és que el mercat no tanqui en cap moment durant les obres.
Mas va subratllar que tota la gestió i el màrqueting del mercat estan enfocats a recuperar el públic local, ja que el turista ja el tenen. Va recordar que, tot i les crítiques de "turistificació", la Boqueria és el mercat de Catalunya amb més producte fresc i amb venedors de cinquena i setena generació.




