Poc després de les 6:30 hores d'aquest dimecres, ha començat un extens dispositiu de neteja a les platges de Barcelona i de tot el litoral català. La nit de festa i pirotècnia ha deixat una gran quantitat de residus, com bosses de plàstic, ampolles, gots i burilles, posant de manifest un incivisme habitual que es repeteix cada any.
La policia ha activat el desallotjament progressiu del litoral barceloní entre les 6:00 i les 6:30 hores, per permetre que els treballadors municipals del servei de neteja poguessin iniciar la seva tasca. El consistori ha informat que la brigada de neteja s'ha reforçat amb 532 empleats i 223 vehicles per retirar els escombres.
L'objectiu de l'operatiu de neteja és que l'espai públic torni a la normalitat com més aviat millor, perquè banyistes i passejants puguin gaudir de les platges amb un paisatge més digne al llarg del matí.
Fora de la capital catalana, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), en col·laboració amb vuit ajuntaments costaners, ha desplegat un dispositiu especial intensiu des de Montgat fins a Castelldefels. Aquest operatiu, iniciat prop de les 6:00 hores, preveu finalitzar cap a les 9:30 hores.
En aquest dispositiu metropolità participen 160 treballadors, tres camions compactadors, nou cribradores, tres quads i 29 vehicles 4x4, sis dels quals estan equipats amb aigua a pressió per netejar mobiliari i refredar possibles fogueres. També s'han habilitat 15 contenidors auxiliars de 12 metres cúbics i tres retroexcavadores.
L'AMB ja ha dut a terme campanyes similars en anys anteriors per assegurar que els areals estiguin preparats per al bany des de primera hora del 24 de juny, un repte considerable tenint en compte els 42 quilòmetres de platges que sumen les costes metropolitanes.
A més, s'està realitzant una neteja 100% manual a les platges dels espais naturals del delta del Llobregat, amb cinc tècnics del AMB coordinant les tasques.




