Crítiques a l'executiu de Collboni per la seguretat a Barcelona

Polítics de l'oposició assenyalen la gestió del consistori davant d'episodis delictius durant la revetlla de Sant Joan.

Imatge genèrica d'una plaça de ciutat mediterrània a la nit.
IA

Imatge genèrica d'una plaça de ciutat mediterrània a la nit.

L'executiu municipal de Barcelona ha rebut crítiques per part de representants polítics de l'oposició arran d'episodis delictius ocorreguts durant la revetlla de Sant Joan.

El dispositiu de seguretat desplegat per la revetlla de Sant Joan a Barcelona ha generat malestar entre diferents forces polítiques de l'Ajuntament. Representants com el líder del grup municipal del PP, Daniel Sirera, han denunciat la resposta del consistori davant d'un apunyalament ocorregut a la platja de la Mar Bella i altres fets delictius succeïts durant la jornada.
Sirera va expressar la seva frustració a través de les xarxes socials, qüestionant la gestió de l'alcalde Jaume Collboni. Segons el popular, la resposta del govern municipal davant l'incident de la platja, atribuint la dificultat d'evitar-ho al fet que la gent porta "instruments per a tallar el pa", és inacceptable. "Ja n’hi ha prou de riure a la nostra cara", va afirmar, reclamant un alcalde que es prengui la ciutat "seriosament" i demanant la dimissió de Batlle.

"A la Barcelona de Collboni et poden apunyalar a la platja i el seu govern et respon que és difícil evitar-ho perquè la gent porta instruments per a tallar el pa. Ja n’hi ha prou de riure a la nostra cara. Barcelona necessita un alcalde que se la prengui seriosament."

Daniel Sirera · Líder del grup municipal del PP a l'Ajuntament de Barcelona
Per la seva banda, el líder del grup municipal de Junts, Jordi Martí Galbis, també ha criticat l'executiu de Collboni. La formació independentista ha assenyalat que el "pistolerisme" que ja havien denunciat setmanes enrere s'ha convertit en una realitat quotidiana, fent referència a un tiroteig ocorregut dimarts al vespre a la zona del Born que va deixar una persona ferida durant un assalt relacionat amb drogues.
Martí Galbis ha manifestat que la primera prioritat del seu partit, des del govern municipal, serà "posar ordre al desgavell actual" i "acabar amb el llegat d’onze anys de socialistes i comuners" a Barcelona.

"El pistolerisme que Junts va denunciar setmanes enrere ja forma part del nostre dia a dia. La nostra primera prioritat des del govern municipal serà posar ordre al desgavell actual que patim a Barcelona i acabar amb el llegat d’onze anys de socialistes i comuners."

Jordi Martí Galbis · Cap de files de Junts a l'Ajuntament de Barcelona