La infraestructura, que dona accés a l'andana de la via 2 en direcció a Barcelona, ha estat objecte d'una actuació integral que ha inclòs el sanejament estructural, la reparació de filtracions i la millora de la ventilació. L'Ajuntament ha aportat 44.928 euros a la inversió, mentre que FGC n'ha cobert 109.868 euros.
Durant l'acte de presentació de la posada en marxa, el president d'FGC, Carles Ruiz, va assegurar que la companyia es farà càrrec del manteniment futur de l'ascensor per garantir un bon servei i agilitzar la resolució de possibles avaries. FGC també ha confirmat que els treballs han implicat la substitució de components deteriorats i la instal·lació de nous equips de comunicacions per al telecontrol.
L'alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, va qualificar la reactivació com a "històrica" i va agrair la paciència dels usuaris davant el retard en la reparació. L'ascensor, instal·lat originalment per FGC el 2017 a petició municipal per millorar l'accessibilitat i connectar diferents nivells del barri, havia patit diverses avaries des de la seva posada en funcionament.
La millora també inclou la connexió del Centre de Supervisió d'Estacions (CSE) amb la de La Floresta, permetent una atenció més ràpida a qualsevol incidència. Aquesta novetat va ser anunciada per la directora del Material Mòbil i Xarxa Ferroviària d’FGC, Esther García.




