Girona registra 38,2 graus i supera els 37 en altres comarques gironines

La calor intensa es manté a Catalunya amb màximes elevades a la demarcació de Girona, segons dades del Meteocat.

Termòmetre marcant 38,2 graus a Girona.
IA

Termòmetre marcant 38,2 graus a Girona.

Girona va registrar 38,2 graus aquest dimecres, convertint-se en la temperatura més alta de la demarcació, confirmant la persistència de l'onada de calor a Catalunya.

La ciutat de Girona va assolir una temperatura màxima de 38,2 graus dimecres al migdia, segons dades del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat). Aquesta xifra la converteix en el punt més calent de la demarcació, en una jornada marcada per la calor intensa que afecta Catalunya i l'Estat des del cap de setmana.
Malgrat la previsió d'un lleuger descens després de la revetlla de Sant Joan, els termòmetres han continuat registrant valors molt elevats, mantenint una situació similar als dies anteriors. Municipis del Pla de l’Estany, la Selva i l'Alt i el Baix Empordà també van superar els 37 graus, amb registres destacats com els 37,7 graus a Banyoles, 37,4 a Santa Coloma de Farners i 37,2 a la Bisbal d’Empordà.
El Meteocat ja havia advertit a primera hora del matí que les màximes podrien oscil·lar entre els 34 i els 38 graus. Aquesta previsió va portar a activar l'avís per calor intensa no només a l'Alt i el Baix Empordà, sinó també al Gironès i el Pla de l’Estany, amb un nivell de perill màxim de 3 sobre 6.
Davant d'aquesta situació, Protecció Civil ha mantingut activa l'alerta del PROCICAT, recordant la importància d'evitar l'exposició solar prolongada durant les hores centrals del dia, mantenir una bona hidratació i prestar especial atenció als col·lectius vulnerables com la gent gran, els infants i les persones amb patologies prèvies.
Pel que fa a la previsió per als propers dies, tant l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) com el Meteocat anticipen que la calor continuarà sent protagonista. Tot i que s'espera una lleugera baixada de les temperatures, les màximes es mantindran al voltant dels 35 graus a gran part de la demarcació. A partir de demà, s'espera que cap comarca gironina estigui sota avís per calor intensa. L'episodi podria perdre intensitat, però els termòmetres seguiran per sobre dels valors habituals per al juny, amb una possible baixada d'uns 3 o 4 graus a principis de la setmana vinent.