La preocupació per possibles protestes i incidents relacionats amb els desnonaments de pisos ocupats al barri de La Mina ha portat l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs a prendre mesures extraordinàries. La sessió plenària ordinària prevista per a aquest dilluns es realitzarà de forma telemàtica, amb els 21 regidors connectant-se a distància, una mesura que recorda a les adoptades durant la pandèmia de la COVID-19. Aquesta decisió s'emmarca en un context de creixent tensió arran del procés de llançament judicial de desenes d'habitatges públics ocupats des de fa gairebé nou anys.
Fonts municipals han assenyalat que la decisió s'ha pres seguint les recomanacions de la Policia Local i en acord amb el secretari de l'ajuntament, davant el temor d'altercats amb les famílies afectades pels desnonaments, que s'estan executant de manera progressiva des de finals de 2025. La presència policial al voltant de la seu municipal s'ha vist notablement reforçada, amb agents i vehicles addicionals.
Aquest mateix dilluns està programat el desnonament d'un nou domicili, sumant-se als ja executats. Aquests habitatges, propietat del Consorci de La Mina, van ser ocupats en un sol dia l'any 2017 i ara la justícia ha ordenat el seu llançament. Fins ara, s'han desallotjat 10 habitatges d'un mateix bloc, tot i que alguns han estat reocupats per les mateixes famílies.
“"La integritat personal és el primer, però ens sembla un mal precedent. L'administració no pot cedir davant la pressió perquè, si no, es converteix en una administració fallida."
L'oposició ha criticat la mesura. La portaveu del PP, Irene Pardo, ha lamentat que l'executiu municipal del PSC opti per la virtualitat davant les "amenaces", qüestionant la seguretat del municipi. Per la seva banda, el portaveu d'ERC, Rubèn Arenas, ha expressat la seva comprensió per la complexitat de la situació, però ha advertit que la cessió a la pressió pot portar a una "administració fallida".
Les manifestacions d'activistes antidesnonaments i veïns s'han traslladat al centre de Sant Adrià, davant l'ajuntament, després dels llançaments. S'han registrat incidents puntuals, com el llançament de pedres i ous a la façana del Consorci de La Mina i pintades amenaçadores, ja esborrades. També hi ha hagut enfrontaments verbals i llançament d'objectes entre manifestants i persones allotjades en un apartament turístic.




