Vilanova i la Geltrú aprofita el pas del Tour per millorar infraestructures ciclistes

La ciutat destina fons de la Diputació de Barcelona a renovar el Circuit Municipal de Ciclisme Vicenç Iturat i promoure la mobilitat sostenible.

Circuit de ciclisme renovat a Vilanova i la Geltrú amb noves infraestructures.
IA

Circuit de ciclisme renovat a Vilanova i la Geltrú amb noves infraestructures.

Vilanova i la Geltrú aprofitarà la celebració del Tour de França el proper 5 de juliol per millorar les seves infraestructures esportives i promoure el ciclisme com a mobilitat sostenible, gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona.

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha anunciat que la celebració del Tour de França a la ciutat suposarà un llegat més enllà de l'esdeveniment esportiu. La carrera ciclista més important del món servirà d'impuls per reforçar l'aposta per la bicicleta com a eina de mobilitat sostenible, salut, educació i cohesió social.
Una part significativa dels recursos municipals, provinents d'una subvenció de la Diputació de Barcelona, es destinaran a millorar el Circuit Municipal de Ciclisme Vicenç Iturat. Les actuacions ja inclouen la neteja i condicionament dels accessos, la renovació de la jardineria, la regulació de zones de terra i la incorporació de nou equipament esportiu, com 20 bicicletes i cascos de protecció. També s'han instal·lat suports per aparcar bicicletes, bancs addicionals i papereres.
Actualment, s'estan duent a terme treballs de pintura i renovació de la senyalització del circuit, així com reparacions a l'asfalt i a les tanques perimetrals. A més, es preveu la reforma de l'armari elèctric, la millora de la il·luminació, la renovació de la cartelleria informativa, la instal·lació de taules amb bancs i la millora dels contenidors existents.
El projecte també contempla la creació d'un circuit específic de BTT, un nou accés des de la rambla dels Països Catalans i la incorporació d'elements com una balancí i una rampa metàl·lica, a més de noves zones d'ombra. Aquestes millores pretenen convertir el circuit en un equipament més modern i funcional per a la pràctica ciclista formativa i competitiva.
El circuit municipal ja acull activitats educatives per a alumnes de primària i ESO, amb formació teòrica i pràctica sobre conducció, seguretat viària i manteniment de la bicicleta. Paral·lelament, s'ha impulsat un programa d'iniciació al ciclisme per a dones majors de 18 anys.
La culminació d'aquestes iniciatives serà la primera edició de 'Vilanova amb bicicleta' el 24 d'octubre, una jornada lúdica i participativa amb una pedalada popular oberta a totes les edats i activitats relacionades amb la mobilitat sostenible, la seguretat viària i el patrimoni local.