La Patum 2026 ha marcat l'última celebració del Casal Panxo al seu local històric de Berga. La propietat de l'immoble, on el casal ha desenvolupat la seva activitat durant 17 anys, va comunicar el desnonament del contracte de lloguer amb data límit del 15 de juny. La sorpresa i la indignació han sorgit en descobrir que l'espai serà ocupat per Aliança Catalana com a seu a la capital del Berguedà.
Sílvia Orriols, presidenta d'Aliança Catalana i alcaldessa de Ripoll, ha compartit a les xarxes socials una fotografia de la façana del local, que encara mostra una pintada del puny, ara encapçalada pel rètol del partit. Orriols va acompanyar la imatge amb un missatge desafiador: "Us hem arrabassat el Casal Panxo, i us arrabassarem la batllia! Ara, xiuleu-me."
Aquestes paraules fan referència a les xiulades rebudes per Orriols durant la Patum, quan va ser convidada al balcó de l'Ajuntament per la regidora de Berga Grup Independent (BeGI) Judit Vinyes. Vinyes, que ha anunciat la seva candidatura a l'alcaldia de Berga amb Aliança Catalana, va ser fotografiada a l'entrada del local que fins fa poc representava l'esquerra independentista a la comarca.
Des de l'assemblea del Casal Panxo, es denuncia que l'especulació immobiliària, i no Aliança Catalana, és la causa de la seva expulsió del Barri Vell. Qualifiquen el moviment del partit d'extrema dreta com un "enèsim intent de màrqueting polític de poca volada" i l'acusen d'"atiar la crispació".
Entitats com la CUP i Arran, juntament amb altres col·lectius, han expressat el seu suport al Casal Panxo, considerat un referent de la lluita independentista als Països Catalans. Aquest matí, el local de la discòrdia ha aparegut amb el rètol completament cobert d'esprai negre i amb diverses pintades a la façana.




