Olot rebutja la Zona de Baixes Emissions fins que es construeixi la variant

L'alcalde Agustí Arbós avisa que la ciutat no aplicarà la ZBE mentre el trànsit de l'eix Vic-Olot continuï travessant el nucli urbà.

Imatge genèrica de trànsit intens en una avinguda urbana, simbolitzant la congestió de vehicles.

Imatge genèrica de trànsit intens en una avinguda urbana, simbolitzant la congestió de vehicles.

L'Ajuntament d'Olot, liderat per l'alcalde Agustí Arbós, ha rebutjat la implementació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) prevista per al 2025, condicionant-la a la construcció de la variant de les Preses i Olot.

L'alcalde Agustí Arbós considera injusta la inclusió d'Olot a la llista de municipis obligats a implantar la ZBE, ja que la contaminació es deu al trànsit de pas que ha de travessar el nucli urbà per la manca del vial. Aquest vial és l'últim tram pendent per completar l'eix Vic-Olot per Bracons, un projecte que fa dècades que s'espera.

"Per travessar Olot tens dues alternatives, si ets un vehicle: pots passar pel centre o per l'avinguda Sant Jordi. Si tanquem o limitem una d'aquestes vies el que farem serà congestionar encara més l'altra, quan per una hi passen 22.000 vehicles al dia i per l'altra, 18.000."

Agustí Arbós · Alcalde d'Olot
Aquesta decisió arriba després que el Govern revisés la llista de municipis d'entre 20.000 i 50.000 habitants que han d'implementar la ZBE el proper any. Mentre que ciutats gironines com Figueres, Palafrugell o Sant Feliu de Guíxols n'han quedat exemptes per la millora de la qualitat de l'aire, Olot, Salt i Banyoles continuen a la llista. L'alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha indicat que si han d'implementar la mesura, ho faran, tot i considerar que no estan “pitjor que altres municipis que n'han quedat exempts”.
La variant d'Olot i les Preses, un projecte que es remunta al 1994 amb els primers estudis per unir Vic i Olot, té previst iniciar les obres el segon trimestre del 2025, segons l'últim calendari del Govern. El tram Torelló-la Vall d'en Bas es va inaugurar el 2009, però el tram final pendent ha generat oposició per part de municipis com els de la Vall d'en Bas, que alerten de l'impacte mediambiental.
Comparteix: