A Girona, existeix un trist consens sobre la pèrdua de vitalitat de la Rambla de la Llibertat. Aquest espai, que va ser centre de civisme, cultura popular, comerç i trobada, ara evoca enyorances d'un passat més vibrant. Es recorda l'Associació de Veïns de Rambla i Argenteria (AVRA) i els seus esdeveniments, així com la dedicació dels botiguers que van contribuir a la seva època daurada.
L'antiga Biblioteca Municipal, ubicada a la Rambla des de 1935, va ser un centre educador durant anys grisos. Les seves sales van acollir una gran diversitat d'exposicions, des de pintura de l'Escola d'Olot fins a treballs escolars i presentacions artístiques de joves talents com Torres Monsó i Ernest Dalmau. També va ser escenari de la lluita de l'Associació Democràtica d'Artistes de Girona (ADAG).
Actualment, una de les antigues sales de la biblioteca és una Oficina de Turisme, mentre que l'altra s'ha reconvertit en una sala d'art contemporani poc concorreguda. Promotors de l'art contemporani a Girona reconeixen la manca d'un públic sòlid i militant per a aquest espai, considerant-ho una "crua realitat".
L'article argumenta que qualsevol proposta de millora per a la Rambla de la Llibertat hauria de començar per una nova valoració i estima de les dues sales de l'antiga biblioteca. A més, es suggereix la necessitat de crear un Centre d'Interpretació de la ciutat de Girona, un projecte que acumula cert retard.




