La setena edició de la campanya Banderes Verdes ha començat aquest estiu amb la participació de més de 700 establiments hostalers a les comarques gironines. Aquesta iniciativa té com a objectiu reconèixer la correcta gestió dels envasos de vidre i valorar el compromís ambiental del sector de la restauració, especialment durant els mesos de màxima activitat turística.
Cinc municipis gironins formen part d'aquesta edició: Blanes, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols i Torroella de Montgrí. Aquests municipis competiran amb una vintena de poblacions catalanes per aconseguir una de les dues banderes verdes que s'atorgaran a nivell autonòmic.
A nivell de Catalunya, la campanya mobilitzarà prop de 2.000 establiments hostalers i una vintena de municipis costaners. L'organització posarà especial èmfasi en la recollida correcta del vidre durant l'estiu, un període que concentra un major volum de turisme, consum i, conseqüentment, una producció més elevada de residus.
En l'edició anterior, els municipis del Maresme, Calella i Canet de Mar, van ser els guardonats amb les dues banderes verdes. A més, la nova edició inclou un premi addicional per als municipis amb la puntuació més alta de cada comunitat autònoma, que rebran una jornada de sensibilització ambiental impartida per educadors sobre els beneficis del reciclatge i la separació de residus.
L'entitat organitzadora també reconeixerà tres establiments hostalers de Catalunya per la seva destacada gestió ambiental. La valoració tindrà en compte aspectes com la gestió de residus, el consum d'aigua i energia, i la compra de productes sostenibles. En l'edició passada, un establiment de Torroella de Montgrí, Les Corones, va compartir aquest guardó amb el restaurant Catalina de Gavà, destacant les seves mesures per reduir l'impacte ambiental.




