Millora del bus exprés Girona-Torroella-Estartit a partir de juliol

La Generalitat amplia horaris i freqüències per adaptar el servei a la demanda creixent i millorar la mobilitat diària.

Parada d'autobús amb senyalització de rutes a Girona, Torroella de Montgrí i l'Estartit.
IA

Parada d'autobús amb senyalització de rutes a Girona, Torroella de Montgrí i l'Estartit.

La Generalitat ha anunciat millores significatives en el servei de bus exprés que connecta Girona, Torroella de Montgrí i l’Estartit, amb efecte a partir de l’1 de juliol. Aquestes modificacions responen a l'increment de la demanda i busquen facilitar els desplaçaments diaris dels usuaris.

El Departament de Territori ha reorganitzat els horaris, especialment les primeres sortides del matí, per permetre arribar a Girona abans de les vuit i les nou del matí. S'han establert noves expedicions a un quart de set, tres quarts de set i un quart de vuit, reforçant una franja horària amb alta demanda.
La línia guanyarà regularitat durant gran part del dia. Entre les 7:15 i les 17:15, hi haurà un autocar cada hora en direcció a Girona. En sentit contrari, cap a l’Estartit, la freqüència horària s’estendrà des de les nou del matí fins a les nou del vespre, fent el servei més previsible.
Durant el migdia, s'ampliarà l'oferta amb sortides a les dues, dos quarts de tres i un quart de quatre, beneficiant aquells que es desplacen per motius laborals, acadèmics o personals, i promovent l'ús del transport públic.
Aquesta actuació s'emmarca dins del segon Pla de xoc del bus interurbà, que pretén potenciar la mobilitat sostenible i ajustar l'oferta a les necessitats territorials. L'Ajuntament de Torroella de Montgrí havia sol·licitat aquestes millores en diverses ocasions, coincidint amb les demandes dels usuaris habituals.
Tot i celebrar el reforç, el consistori insta a continuar avançant, reclamant una millor connexió amb l'estació ferroviària de Flaçà, punt clau per a la xarxa de trens per a molts veïns, i amb l'Hospital de Palamós, centre de referència que actualment presenta dificultats d'accés via transport públic.
L'Ajuntament mantindrà converses amb les administracions competents per aconseguir una xarxa de transport públic més eficient i accessible, que respongui als usos reals de la població i faciliti els trajectes quotidians.