Aquest dissabte i diumenge, prop de 16.000 persones es presenten a les proves selectives per accedir a diferents escales de la funció pública de la Generalitat. Les convocatòries, publicades el passat 2 de febrer, corresponen a places de personal funcionari de diversos nivells, incloent-hi les categories superior, de gestió, administrativa, auxiliar administrativa, de titulació superior, de diplomatura i de personal subaltern.
La gestió d'aquests processos selectius ha estat coordinada per l'Escola d’Administració Pública de Catalunya. Les proves es distribueixen en quatre seus principals: Barcelona acull 10.924 aspirants a la Universitat Politècnica de Catalunya i a les facultats de Dret i d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona. A Girona, 1.567 participants realitzen els exàmens a la facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials o a la de Dret de la Universitat de Girona. A Lleida, 1.534 persones s'examinen als edificis de la Universitat de Lleida, mentre que a Tarragona, 1.770 estudiants ho fan a la Universitat Rovira i Virgili.
El Govern ha destacat que aquesta convocatòria compleix el seu compromís d'oferir oportunitats laborals anuals i millorar la transparència en la captació de nou talent. Des de l'inici del mandat, s'han aprovat 16.932 places en ofertes d'ocupació pública per als anys 2025 i 2026, amb l'objectiu de reduir la temporalitat per sota del 8% i impulsar la reforma administrativa.
Les dades facilitades revelen que el 71,3% dels aspirants són dones, davant un 28,3% d'homes. Els futurs funcionaris hauran de realitzar un curs obligatori durant el primer trimestre del 2027, un cop prenguin possessió de les seves places. Aquest curs està dissenyat per assegurar que els nous empleats públics no només posseeixin els coneixements tècnics, sinó també les habilitats i competències necessàries per a les seves funcions, amb un enfocament especial en l'organització institucional, les competències digitals i els valors del servei públic.




