Veïns de Girona denuncien botellots constants al parc Jordi Vilamitjana

Els residents es queixen de soroll, brutícia i baralles cada cap de setmana, malgrat les actuacions policials.

Imatge genèrica d'una plaça de poble mediterrani a la nit.
IA

Imatge genèrica d'una plaça de poble mediterrani a la nit.

Els veïns de l'entorn del parc Jordi Vilamitjana a Girona denuncien molèsties recurrents pels botellots que es repeteixen cada cap de setmana, generant soroll, brutícia i baralles.

Els residents de la zona expliquen que les concentracions nocturnes s’allarguen durant hores, amb cotxes aparcats, música alta i consum d’alcohol. El problema, que es concentra a l'entorn del parc i del pàrquing adjacent, es repeteix des de fa anys, especialment amb l'arribada del bon temps. En algunes nits, s'hi poden aplegar entre quaranta i cinquanta persones, amb equips de música que causen molèsties fins a la matinada.
Els veïns afirmen que alerten freqüentment la Policia Municipal, però consideren que les actuacions no són suficients. "Quan marxa el cotxe patrulla, tornen a engegar la música", lamenten, assenyalant que les molèsties es repeteixen setmana rere setmana. Segons expliquen, les patrulles es desplacen a la zona, però la música sovint només s'atura temporalment i el vehicle policial no sempre entra al parc quan hi ha molta gent.
A banda del soroll, la brutícia és una altra de les queixes principals. L'endemà dels botellots, l'entorn del parc i del pàrquing apareix ple de restes, obligant els equips de neteja a retirar els residus acumulats. "Ho deixen tot brut i l’endemà les persones que venen a netejar han d’arreglar tot allò", afirmen els residents.
Els veïns distingeixen aquesta problemàtica dels concerts autoritzats que es fan al parc aproximadament un cop al mes. Tot i que aquests actes també generen molèsties, disposen de llicència municipal. El malestar principal prové de les concentracions nocturnes no autoritzades dels caps de setmana. Davant d'aquesta situació, reclamen més presència policial i una solució definitiva, ja que la sensació és que el problema no s'està resolent.