Condemna unànime a Mataró per una agressió homòfoba a un menor

Els Mossos d'Esquadra investiguen l'atac, que ha generat una forta repulsa social i política a la ciutat.

Imatge genèrica de llums d'emergència reflectint-se en un carrer mullat de nit.
IA

Imatge genèrica de llums d'emergència reflectint-se en un carrer mullat de nit.

Els Mossos d'Esquadra investiguen una agressió homòfoba a un menor per part d'un grup d'uns deu joves a Mataró, ocorreguda la matinada passada.

Un menor ha estat víctima d'una agressió per part d'un grup d'aproximadament deu joves a la ciutat de Mataró. Els fets van tenir lloc la matinada d'aquest dilluns, al voltant d'un quart de tres de la matinada, a la Ronda Sant Oleguer. La víctima ha presentat una denúncia i s'ha iniciat una investigació per esclarir les circumstàncies de l'atac.
Segons fonts policials, la investigació apunta a possibles motivacions homòfobes darrere de l'agressió. Aquesta circumstància ha generat una condemna unànime per part de les autoritats locals i col·lectius socials.

"Vull condemnar rotundament l’agressió homòfoba que ha patit un menor a la nostra ciutat. A la ciutat no hi ha lloc per a l’odi, la intolerància ni per a cap agressió."

David Bote · Alcalde de Mataró
L'alcalde de Mataró, David Bote, ha expressat el seu suport a la víctima i la seva família a través de la xarxa social X, subratllant que la ciutat no tolerarà l'odi ni la intolerància. Bote també ha reiterat el compromís de continuar lluitant contra qualsevol forma de LGTBI-fòbia per defensar una societat basada en la llibertat i el respecte mutu.
Per la seva banda, el col·lectiu Mataró LGTBIQA+ ha manifestat la seva condemna a través d'Instagram, qualificant els fets d'"intolerables". Davant la proximitat de l'època estival, amb nombroses festes populars, el col·lectiu ha anunciat que sol·licitarà una reunió urgent amb les regidories de Seguretat, Cultura i Igualtat de l'Ajuntament per assegurar que aquests esdeveniments siguin espais segurs, de convivència i diversitat.