El debat sobre la necessitat d'una estació d'autobusos centralitzada a Mataró ha estat marcat per la divisió política. El PSC, que lidera el govern municipal, sempre s'ha mostrat contrari a aquesta infraestructura, defensant que el model actual de parades distribuïdes garanteix una millor accessibilitat als barris.
En l'altre extrem, Junts per Mataró i ERC defensen la centralització per ordenar l'oferta de busos interurbans i reduir l'impacte de la circulació diària de centenars d'autobusos pels carrers de la ciutat, citant com a exemple les queixes dels veïns del carrer Torrent.
“"Mataró necessita una estació d’autobusos interurbans, ben connectada amb les línies d’autobús urbà, l’estació de ferrocarril i el servei de taxi, per fomentar l’intermodalitat."
L'estudi tècnic encarregat a Doymo assenyala que una única centralitat no és recomanable a curt termini, ja que deixaria sense cobertura una part important dels barris. Per això, la proposta inicial se centra en la desconcentració.
A curt termini, l'informe planteja la creació de petites estacions o parades reforçades a les principals avingudes i a l'entorn de l'estació de Rodalies, un model que ja s'aplica en ciutats com Pamplona o A Coruña. Aquesta solució busca potenciar la connexió amb el tren i el transport urbà.
A llarg termini, els experts sí que obren la porta a una visió més ambiciosa: una estació central, combinada amb la de Rodalies. Una de les ubicacions considerades és el Parc Central, on es proposa una estació semisoterrada per minimitzar l'impacte urbanístic i ambiental.




