La polèmica estació d'autobusos de Mataró: l'estudi tècnic proposa un model híbrid

L'informe de la consultoria Doymo desaconsella una única estació central a curt termini, però l'obre a llarg termini combinada amb Rodalies.

Autobús interurbà aturat en una parada reforçada en una avinguda urbana, amb passatgers esperant.

Autobús interurbà aturat en una parada reforçada en una avinguda urbana, amb passatgers esperant.

L'Ajuntament de Mataró ha rebut les conclusions d'un estudi de la consultoria Doymo que analitza la viabilitat d'una estació d'autobusos interurbans, proposant una solució progressiva davant la divisió política.

El debat sobre la necessitat d'una estació d'autobusos centralitzada a Mataró ha estat marcat per la divisió política. El PSC, que lidera el govern municipal, sempre s'ha mostrat contrari a aquesta infraestructura, defensant que el model actual de parades distribuïdes garanteix una millor accessibilitat als barris.
En l'altre extrem, Junts per Mataró i ERC defensen la centralització per ordenar l'oferta de busos interurbans i reduir l'impacte de la circulació diària de centenars d'autobusos pels carrers de la ciutat, citant com a exemple les queixes dels veïns del carrer Torrent.

"Mataró necessita una estació d’autobusos interurbans, ben connectada amb les línies d’autobús urbà, l’estació de ferrocarril i el servei de taxi, per fomentar l’intermodalitat."

Grup Municipal d'ERC a Mataró · Partit de l'Oposició
L'estudi tècnic encarregat a Doymo assenyala que una única centralitat no és recomanable a curt termini, ja que deixaria sense cobertura una part important dels barris. Per això, la proposta inicial se centra en la desconcentració.
A curt termini, l'informe planteja la creació de petites estacions o parades reforçades a les principals avingudes i a l'entorn de l'estació de Rodalies, un model que ja s'aplica en ciutats com Pamplona o A Coruña. Aquesta solució busca potenciar la connexió amb el tren i el transport urbà.
A llarg termini, els experts sí que obren la porta a una visió més ambiciosa: una estació central, combinada amb la de Rodalies. Una de les ubicacions considerades és el Parc Central, on es proposa una estació semisoterrada per minimitzar l'impacte urbanístic i ambiental.
Comparteix: