La possibilitat que Mataró tingui una estació d'autobusos interurbans genera un fort debat polític. El PSC, que lidera el govern municipal, defensa el model actual de parades disperses per garantir l'accessibilitat als barris i evitar focus de conflicte, a diferència de ciutats similars com Granollers. En canvi, Junts per Mataró i ERC defensen la centralització per ordenar l'oferta i reduir l'impacte de trànsit i contaminació, citant les queixes dels veïns del carrer Torrent.
“"Mataró necessita una estació d'autobusos interurbans, ben connectada amb les línies d'autobús urbà, l'estació de ferrocarril i el servei de taxi, per fomentar la intermodalitat."
Davant les posicions enfrontades, el consistori va encarregar l'estudi a Doymo. Els experts rebutgen una única centralitat, ja que deixaria sense cobertura territorial una part important de la ciutat. A curt termini, l'informe aposta per la creació de petites estacions o parades reforçades en avingudes principals i a prop de l'estació de Rodalies, un model que ja s'aplica en ciutats com Pamplona o A Coruña.
A llarg termini, però, l'estudi obre la porta a una visió més ambiciosa: potenciar una estació central d'autobusos combinada amb la de Rodalies. Una de les ubicacions més adequades per a aquesta estació central seria el Parc Central, on es planteja una infraestructura semisoterrada per minimitzar l'impacte visual i urbanístic, tot i que requeriria una inversió econòmica important i canvis en la planificació urbanística.




