El foc, renovat anualment al cim del Canigó, es distribuirà mitjançant equips de voluntaris i la col·laboració dels Agents Rurals. Aquesta tradició, vinculada al solstici d'estiu, serveix com a element de cohesió social i reivindicació de la identitat cultural en els territoris de parla catalana.
L'entitat Òmnium Cultural ha organitzat el repartiment, que s'iniciarà oficialment a l'Ajuntament de Tivenys. Des d'aquest punt, el foc es dividirà en cinc rutes que arribaran a diversos punts de la Ribera d'Ebre, la Terra Alta, el Baix Ebre, el Montsià i el Sénia, incloent-hi Benicarló.
“"És un llegat que cal transmetre amb fermesa als nostres joves perquè en garanteixin el futur i, alhora, afavorir també la participació de les persones nouvingudes i de cultures diverses, que formen part del nostre present col·lectiu."




