La Ràpita celebra la Festa del Mar amb activitats nàutiques
L'esdeveniment busca apropar els esports nàutics i donar a conèixer l'entorn natural de la badia als ciutadans.
Per Pere Roca Soler
••3 min de lectura
IA
Kayaks navegant en una badia amb muscleres al fons.
La Ràpita acollirà diumenge 28 de juny la Festa del Mar, una iniciativa organitzada per l'Estació Nàutica, la Cabanya i l'Ajuntament per promoure activitats nàutiques.
La localitat de La Ràpita es prepara per acollir una nova edició de la Festa del Mar aquest diumenge 28 de juny. L'esdeveniment, organitzat conjuntament per l’Estació Nàutica la Ràpita – Delta de l’Ebre, la Cabanya i l’Ajuntament de la Ràpita, té com a objectiu principal apropar les activitats nàutiques a la ciutadania i donar a conèixer l'entorn natural de la badia.
La jornada començarà a les 10.30 h a les instal·lacions de la Cabanya amb la recepció dels participants. A les 11 h està prevista una sortida en caiac que permetrà navegar per la badia i acostar-se a les muscleres per conèixer de prop aquest espai i l'activitat que s'hi desenvolupa. La inscripció té un cost de 5 € per persona i inclou la participació, el monitoratge, l'acompanyament i una armilla salvavides. Les inscripcions es poden realitzar a través del web de l’Estació Nàutica.
“
"Continuem treballant per dinamitzar els esports nàutics i apropar-los a la ciutadania. És un repte que ens hem marcat aquest any i que de moment estem consolidant."
La regidora de Turisme, Helena Queral, ha destacat que aquesta proposta s'emmarca en les accions per fomentar la pràctica dels esports nàutics i acostar-los a la població, assenyalant que és un repte que s'està consolidant.
“
"La Festa del Mar va néixer amb la voluntat de donar a conèixer les activitats nàutiques entre la població local i fomentar la participació de la ciutadania en les propostes vinculades al turisme i al mar."
Per la seva banda, el president de l’Estació Nàutica la Ràpita – Delta de l’Ebre, Joan Barberà, ha subratllat que la Festa del Mar va néixer amb la voluntat de donar a conèixer les activitats nàutiques entre la població local i fomentar la participació ciutadana en propostes turístiques i marítimes. Ha afegit que aquesta iniciativa s'alinea amb les noves estratègies de desenvolupament turístic de l’Agència Catalana de Turisme.
“
"Passarem molt a prop de les muscleres perquè la gent pugui veure com es cultiven i conèixer millor aquest entorn."
El gerent de la Cabanya, Jaume Arlandez, ha detallat que el recorregut permetrà als participants gaudir de la badia des d'una perspectiva diferent i apropar-se a les muscleres per observar el seu cultiu.
La Festa del Mar continuarà a partir de les 12.30 h amb un vermut musical organitzat per Vermut Rapitenc a les mateixes instal·lacions de la Cabanya.