L'Ajuntament de la Ràpita proposarà al ple del mes de juny l'aprovació inicial de la modificació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM). L'objectiu és facilitar la finalització d'edificis que van quedar inacabats o abandonats arran de la crisi immobiliària entre els anys 2004 i 2014.
Segons ha explicat l'alcalde Xavi Reverté, aquesta mesura permetrà que, de manera excepcional i justificada, aquests immobles puguin adaptar-se parcialment a la normativa urbanística, d'habitabilitat i accessibilitat actual. "És una mesura molt important per recuperar espais que van quedar aturats durant anys i donar-los una nova oportunitat, sempre amb garanties i criteris tècnics", ha remarcat l'alcalde.
El ple també aprovarà definitivament el projecte tècnic per a la renovació de la xarxa d'abastament d'aigua potable i clavegueram dels coneguts com a pisos de Pepo, situats entre l'avinguda del Codonyol i els carrers València, Ulldecona i Vinaròs. L'actuació preveu la substitució de les canonades actuals i la creació de nous ramals per millorar el servei i la gestió de la xarxa, amb un pressupost total de 219.521,20 euros.
L'alcalde ha afirmat que "aquesta és una actuació necessària i llargament reivindicada pels veïns, i per fi podrem donar resposta a una problemàtica històrica i millorar un servei essencial".
Un altre dels punts serà l'aprovació dels festius locals per a l'any 2027. Aquests seran el 8 de setembre, dia de la Mare de Déu de la Ràpita, i l'11 d'octubre, que substitueix la festivitat de Sant Jaume el 25 de juliol, tenint en compte que aquell dia cau en diumenge.
La regidora de Festes, Helena Queral, ha explicat que "són dos dates que mantenen la tradició i s'adapten al calendari laboral per facilitar la participació de la ciutadania. A més, l'11 d'octubre s'ha buscat perquè és el dilluns després d'Orígens".
Finalment, el ple també recollirà el nomenament d'Emilio Pascual Cortés, que continuarà exercint com a jutge de pau després d'haver estat escollit en el procés obert de selecció. "Parlem d'una persona molt vinculada al municipi, amb trajectòria i experiència, que aporta continuïtat i proximitat a aquest servei", ha destacat l'alcalde.
Durant la presentació dels punts del ple, l'alcalde ha fet balanç del desenvolupament de les festes de Sant Joan, que ha qualificat d'“èxit rotund” i ha destacat especialment la bona coordinació i la seguretat durant tots els actes, amb una assistència aproximada de 5.000 persones i "zero incidents".




