El grup lleter Pascual ha presentat un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que preveu l'acomiadament dels 80 treballadors que formen tota la plantilla de la fàbrica situada a Gurb. Aquesta decisió arriba poc més de 30 dies abans de la data fixada per al tancament de les instal·lacions, el proper 31 de juliol.
Les instal·lacions de l'empresa lletera passaran a mans de Casa Tarradellas, que té previst reconvertir l'activitat actual de tractament i envasat de llet per centrar-se en la producció de mozzarella destinada a pizzes. Aquest canvi d'orientació productiva ha generat inquietud entre els treballadors.
L'anunci de l'ERO confirma els temors expressats per la plantilla des que es va fer públic l'acord de venda a Casa Tarradellas. Els treballadors havien denunciat un possible ERO encobert i havien dut a terme diverses vagues i manifestacions per reclamar garanties laborals per a aquells que s'incorporin a la nova empresa.
Els representants dels treballadors qüestionen la justificació real de l'ERO i asseguren que, tot i estar oberts a negociar, no acceptaran cap acord que no protegeixi els drets laborals i socials de la plantilla. No descarten emprendre accions legals per impugnar el procediment, que consideren ple d'irregularitats. La vuitantena de treballadors afectats ja estan estudiant un calendari de futures mobilitzacions.
La plantilla retreu a Pascual haver endarrerit l'inici de les negociacions, esperant fins a l'últim moment, amb el tancament imminent, per dialogar amb els seus representants. Denuncien, a més, que una part significativa de l'activitat ja s'ha traslladat de la planta d'Osona a la factoria de Pascual a Aranda de Duero, a Burgos.




