El festival Ascó Batega encetarà una nova fase el pròxim dissabte 27 de juny amb el llançament del seu Cicle de Clàssica, una de les principals novetats d'aquesta edició. El concert inaugural serà a càrrec del Quartet Vivancos, una formació emergent de joves músics amb una trajectòria ascendent, que actuaran a les 20 hores al Centre Cultural Magatzem de Rita. L'accés a l'esdeveniment serà gratuït.
Aquesta actuació marca l'estrena d'una proposta que enriqueix l'oferta cultural del festival i subratlla la intenció d'Ascó Batega de portar al municipi projectes artístics de qualitat, accessibles a tots els ciutadans i connectats amb les noves generacions d'intèrprets.
El Quartet Vivancos serà el primer dels cinc concerts que componen aquest nou cicle de música de cambra, impulsat per la Regidoria de Cultura d’Ascó. La formació interpretarà un repertori dissenyat per permetre al públic experimentar la proximitat i la intensitat característiques de la música de cambra, en un entorn com el Magatzem de Rita, especialment adequat per a aquest gènere.
“"Aquest concert simbolitza l’inici d’una aposta que vol apropar la música clàssica a tots els públics i demostrar que des dels municipis també es poden impulsar projectes culturals amb ambició, qualitat i vocació de futur."
L'organització convida tant els residents d'Ascó com els visitants a participar en aquesta primera cita cultural de l'estiu i a descobrir una programació que combina formacions reconegudes, talent emergent i projectes amb arrels locals.
El Cicle de Clàssica continuarà al llarg de l'estiu amb actuacions programades per al 4 de juliol amb el cor de cambra Noctes; el 25 de juliol amb Kebyart; el 15 d'agost amb el concert de cloenda de la residència artística Ascó Batega Jove; i finalitzarà l'11 de setembre amb el Trio Fortuny.
Amb aquest concert inaugural, Ascó Batega pretén consolidar-se com un espai de trobada entre la música, el patrimoni i la vida cultural de la població, iniciant una nova proposta cultural.




