La congestió a la N-260 al seu pas per Ribamala s'ha tornat insostenible, amb retencions que arriben als 3 quilòmetres els caps de setmana i dies festius, afectant greument tant els visitants com els residents i treballadors de la comarca del Ripollès. La lentitud de les obres i la percepció d'una manca d'operaris han generat una sensació d'abandonament i decepció entre els usuaris.
Els afectats critiquen que molts dies no s'ha vist activitat a la zona d'obres i que la fluïdesa del trànsit es veu poc facilitada. "Tinc la sensació que no hi ha consciència de com és de greu aquesta afectació per a la comarca", lamenta un dels conductors afectats, que assenyala la manca d'esforços per solucionar el problema en aquesta "artèria principal".
L'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha contactat repetidament amb el Ministeri per denunciar la situació, rebent com a resposta una manca de recursos. Davant d'això, el Servei Català de Trànsit assumirà la regulació del pas alternatiu els caps de setmana, amb operaris que substituiran el semàfor per millorar la fluïdesa. L'alcalde de Sant Joan de les Abadesses, Ramon Roqué, confia que les queixes dels usuaris "tindran els seus fruits".
Per la seva banda, el Consell Comarcal del Ripollès ha enviat una carta al Ministeri demanant més recursos no només per al tram de Ribamala, sinó per a tota la N-260 al Ripollès, qualificant-la de "carretera oblidada per l'estat" amb trams en mal estat. El vicepresident del Consell, Sergi Albrich, remarca la necessitat d'una actuació integral.
Amb la intervenció del Servei Català de Trànsit, s'espera una millora amb la regulació manual del trànsit els caps de setmana, tot i que es preveu que la situació pugui allargar-se uns mesos més.




