La ciutat de Lleida celebra la reobertura del Palau de Vidre, un projecte de rehabilitació que s'ha allargat durant anys i que finalment s'ha materialitzat en un hotel d'entitats. La decisió de reformar l'espai, que en algun moment es va plantejar fins i tot enderrocar, ha culminat amb una inauguració que arriba amb més d'un any de retard sobre la previsió inicial.
L'acte d'inauguració va comptar amb la presència del conseller de la Presidència, Albert Dalmau, i de l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa. Aquest últim va dirigir unes paraules als treballadors, expressant el seu desig que gaudeixin de l'espai tant com ell ho va fer en el seu moment. Actualment, la FAVLL, la Síndicatura de Greuges i la Regidoria de Participació Ciutadana ja han confirmat la seva presència a l'equipament.
“"El Palau de Vidre simbolitza una manera de construir ciutat basada en la participació, la confiança i el treball compartit."
L'alcalde va detallar que, a més de les entitats ja confirmades, fins a la data de la inauguració s'havien registrat 47 reserves per a l'ús de sales per part d'11 entitats diferents. A més, quatre entitats més han iniciat els tràmits per establir la seva seu social al Palau de Vidre, posant de manifest l'interès generat per aquest nou espai.
El subdelegat del Govern, José Crespín, també va participar en l'esdeveniment, recordant la importància històrica i simbòlica de l'edifici. Va destacar que, si durant dècades va ser un espai des d'on Lleida projectava el seu present, ara, gràcies a la rehabilitació, es convertirà en un punt des d'on la ciutat podrà definir el seu futur.
L'edifici, construït originalment el 1965 per l'arquitecte Josep Maria Cots Massana amb la intenció de ser un espai firal, s'alça sobre un antic estany dissenyat per Lluís Domènech el 1947. La reforma ha estat una de les grans apostes del govern municipal anterior, liderat per l'aleshores alcalde Miquel Pueyo.




