Lleida celebra l'Orgull LGBTIQ+ amb color i reivindicació

Centenars de persones omplen els carrers de la ciutat per commemorar el Dia Internacional del Col·lectiu, reclamant drets i denunciant violències.

Multitud celebrant l'Orgull LGBTIQ+ a Lleida amb pancartes i colors.
IA

Multitud celebrant l'Orgull LGBTIQ+ a Lleida amb pancartes i colors.

Centenars de persones van omplir ahir els carrers de Lleida per celebrar el Dia Internacional de l'Orgull i l'Alliberament LGBTIQ+, en una manifestació organitzada per Colors de Ponent que va culminar amb una festa a la pista de la Panera.

Sota el lema 'A Ponent, orgulloses, crítiques i diverses', la marxa va recórrer la ciutat des de la plaça de la Pau fins a la pista de la Panera, amb prop de 200 participants segons la Guàrdia Urbana. La celebració, que arriba a la seva desena edició, va comptar amb la col·laboració de la Paeria i el consell comarcal.
Membres del col·lectiu, aliats, amics i famílies van gaudir de música i van expressar la seva identitat. "Venim a pasarlo bé i a reivindicar el nostre gènere per poder ser nosaltres mateixes", van afirmar emocionades dues assistents. Una altra participant va destacar la importància de la lluita actual, assenyalant que "encara hi ha col·lectius que pateixen discriminacions" i que "els drets es poden perdre molt ràpidament".

"No retrocedirem, no permetrem cap pas enrere en drets humans, ni que se'ns usi com a arma política. Denunciem totes les violències que patim, però també celebrem que som moltes, fortes i diverses i que, malgrat tot, seguim aquí."

Manifest llegit a l'escenari
Des de l'escenari de la Panera, conduït per l'activista Brigitta Lamoure, es va llegir un manifest que denunciava les violències patides pel col·lectiu i celebrava la seva fortalesa. Jordi Jiménez, membre de la junta de Colors de Ponent, va agrair la tasca de les generacions anteriors que van lluitar pels drets actuals.
L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, va declarar el seu desig de ser "el paer en cap d'una ciutat on ningú s'amagui per estimar a qui estima". Per la seva banda, el regidor d'Igualtat, Roberto Pino, va subratllar la feina del Servei d’Atenció Integral al Col·lectiu LGBTI+ (SAI), actiu des del 2019, per assessorar i acompanyar les persones que ho necessitin.
La commemoració del 28 de juny recorda els disturbis de Stonewall el 1969, un punt d'inflexió en la lluita pels drets LGBTIQ+. A Catalunya, la primera marxa es va celebrar el 26 de juny de 1977 a Barcelona.