La vida de Ascensión Callén i una quinzena de veïns del número 2 del carrer del Nord a Lleida va canviar dràsticament el 19 de febrer de 2025. L'Ajuntament va ordenar el seu desallotjament a causa de les greus esquerdes detectades a l'edifici, provocades per obres en un solar veí.
La comunitat de propietaris va haver d'assumir el cost de la demolició, que va ascendir a 390.000 euros. Tot i que els veïns han rebut 200.000 euros del seu assegurador, utilitzats per a peritatges, tràmits i un any de lloguer, encara no han obtingut cap compensació dels responsables de les obres, a qui culpen dels danys.
Callén, de 73 anys, lamenta que els responsables no assumeixin la seva responsabilitat, al·legant que la casa era vella malgrat la renovació de la seva vivenda. "Ells van ser els que la van destrossar i omplir de grietas, fent cas omís a les nostres advertències, i ara no tenim res, no tinc casa", afirma.
Abans d'emprendre accions legals, es va oferir una indemnització de 300.000 euros a tots els veïns, una xifra que consideren insuficient, ja que només el derribo va costar més.
Actualment, el cas es troba a l'espera d'una tercera valoració pericial. Segons la seva advocada, la mateixa asseguradora cobreix tant la comunitat com l'obra adjacent, i ha presentat dues valoracions contradictòries. La pòlissa estableix un màxim de 700.000 euros d'indemnització, que els veïns consideren insuficient per cobrir els danys, inclosos els morals. Si el nou informe no els satisfà, acudiran a la via judicial.




