Ilnet, de Romero Polo-Valoriza, guanya virtualment el contracte de neteja de Lleida

L'UTE actual concessionària ha obtingut la millor puntuació tècnica i ha presentat l'oferta econòmica més baixa per als pròxims deu anys.

Imatge genèrica de contenidors de reciclatge o un camió de neteja viària en una ciutat catalana.

Imatge genèrica de contenidors de reciclatge o un camió de neteja viària en una ciutat catalana.

La UTE Romero Polo-Valoriza, actualment Ilnet, serà l'adjudicatària del contracte de neteja viària i recollida de residus de Lleida per als pròxims 10 anys, segons l'informe presentat a la mesa de Contratació.

L'UTE Romero Polo-Valoriza, titular de l'actual concessionària Ilnet, ha aconseguit la millor valoració global en el concurs per al servei de neteja i recollida de brossa de la capital del Segrià. La seva proposta va superar les de Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) i Arnó-Grupo GBI, tant en l'apartat tècnic com en l'econòmic.
En l'avaluació tècnica, on el màxim era de 40 punts, Romero Polo-Valoriza va obtenir 30,125 punts, destacant en les quatre àrees: neteja viària, recollida, deixalleries i gestió del contracte. Va sobresortir especialment en la recollida de paper, vidre i envasos lleugers, i en la proposta d'ampliació del servei porta a porta a part del Camp d'Esports.

El contracte, valorat en 238 milions d'euros, s'adjudica per un període de deu anys, posant fi a una concessió que ha durat el doble del previst inicialment.

L'oferta econòmica de l'UTE, de 238.066.284,30 euros, va ser la més barata, amb un marge molt estret respecte als competidors. Aquesta adjudicació consolida Romero Polo com a principal proveïdor de serveis de l'Ajuntament de Lleida, ja que al maig també va guanyar el manteniment de l'enllumenat públic per 12 anys, valorat en 31,2 milions d'euros, juntament amb Edison Next Spain.
Cal recordar que la concessió actual, adjudicada el 2006 per 10 anys, ha estat prorrogada successivament fins a doblar la seva durada, arribant als 20 anys. Aquesta situació, amb l'última pròrroga vigent fins al 16 de març, ha estat citada com una de les causes de l'obsolescència de la maquinària del servei.
Comparteix: