L'Ajuntament de Tarragona ha fixat el 10 de juliol com a data per a la inauguració de les obres de millora del Fòrum de la Colònia i dels carrers circumdants, que ara són de vianants. Aquests dies s'estan realitzant els últims retocs, com la instal·lació de plafons per cobrir un gran tub vermell de cables sota el pont que uneix les dues parts del conjunt arqueològic, al carrer Soler.
El parc infantil ja compta amb la vegetació plantada i s'han finalitzat els treballs d'instal·lació d'elements. No obstant això, la col·locació d'un tipus de rajola al carrer Cardenal Cervantes ha generat controvèrsia. Una propietària d'un saló de bellesa a la mateixa via ha expressat la seva preocupació pels forats existents, on s'emplenarà arena en els pròxims dies, per la possibilitat que els animals, el pas de persones o la pluja puguin arrossegar-la, afectant especialment persones grans i dones amb talons.
Malgrat aquestes crítiques puntuals, la valoració general de la reforma és positiva. La propietària del saló de bellesa, que va iniciar el seu negoci poc abans de l'inici de les obres fa tres anys, ha destacat la millora estètica i la recuperació de clientela, tot i haver patit dificultats d'accés i problemes de brutícia durant el procés constructiu.
“"La gent no podia ni passar pel carrer. Era horrible, hi havia molta brutícia. [...] Me gusta como ha quedado. En conjunto ha quedado muy bonito. El puente está bien, la idea es muy bonita."
Els ciutadans ja gaudeixen d'aquesta nova zona peatonal, que pretén convertir-se en un nou eix urbà per a Tarragona, incorporant espais verds sostenibles amb espècies autòctones dels jardins de la Tarraco romana.




