El valor de les vendes a l'exterior de les empreses del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre va experimentar un increment del 14% durant el mes d'abril, segons revela l'Informe Mensual de Comerç Exterior del Ministeri d'Economia. El volum total de vendes va assolir els 1.040,3 milions d'euros, posicionant aquesta demarcació catalana com la que va registrar un creixement més elevat, superant Barcelona (8,5% i 6.777 milions).
Els productes químics, que representen més del 40% de les vendes totals, van liderar novament l'estadística amb 418,2 milions d'euros i un creixement del 15,4%. En segon lloc, les manufactures de consum van aportar 156,7 milions d'euros, amb un increment significatiu del 49,1%.
Pel que fa a les importacions, també es va observar un creixement considerable durant el mateix període, arribant als 1.485,8 milions d'euros, un 13,2% més. Tanmateix, dins d'aquestes, els productes químics van experimentar un retrocés del -8,4% (223,5 milions d'euros), i les manufactures de consum un -42,2% (75,7 milions d'euros).
Amb aquestes xifres, el saldo comercial de la demarcació de Tarragona a l'abril es va mantenir en negatiu, situant-se en -445,5 milions d'euros, fet que representa un augment de 45 milions d'euros respecte a l'any anterior.




