La ciutat de Tarragona continua consternada per la mort de tres adolescents, d'entre 12 i 13 anys, que van perdre la vida ofegats el cap de setmana passat a la platja de l'Arrabassada. Els joves van ser rescatats de l'aigua pels serveis d'emergència, incloent-hi lanchas de Salvamento Marítimo i un helicòpter medicalitzat, però malgrat els esforços de reanimació, un va morir al lloc i els altres dos van traspassar a l'hospital en els dies posteriors.
Tot i la commoció generada per aquest tràgic succés, s'han observat novament persones saltant des de les roques en aquesta zona costanera. L'Ajuntament de Tarragona recorda que aquesta pràctica està prohibida degut al seu elevat risc i està considerant reforçar les mesures de seguretat als penya-segats. També es planteja oferir formació a la població jove per conscienciar sobre els perills de saltar al mar.
“"L'ideal és prendre consciència perquè no es pot posar una barrera en cada lloc ni un cartell en cada penya-segat."
L'ofegament dels tres menors va ocórrer en unes roques situades entre la platja de l'Arrabassada i el Fortí de la Reina. Aquesta zona del litoral, tot i no tenir grans penya-segats, presenta punts que alguns banyistes utilitzen per saltar a l'aigua. Aquests salts estan prohibits i senyalitzats amb diversos cartells, i els socorristes tenen l'ordre d'impedir-los quan els detecten.
Familiars i persones properes als joves fallecidos suggereixen que els menors no es van llançar des de les roques, sinó que van ser arrossegats per corrents marins. No obstant això, imatges captades per l'agència ACN hores després del triple ofegament mostren joves, aparentment menors d'edat, realitzant salts des de les mateixes roques, una zona amb cartells prohibitius i barreres de pas.
Aquest punt rocós, sota el Fortí de la Reina i prop de la platja del Miracle, ja va ser escenari d'una tragèdia similar el març de 2024, quan un jove de 15 anys resident a la ciutat i un turista alemany de 32 anys van morir en circumstàncies semblants.




