La instal·lació, que serà gestionada per Adif, és fonamental per garantir la continuïtat dels serveis de viatgers de la línia R16, que connecta Tortosa i Barcelona, així com la connexió ferroviària amb el País Valencià.
Aquesta actuació s’emmarca en els treballs d’adaptació del tram entre Castelló i el nus de Vila-seca a l’ample internacional, que serà l’únic operatiu en el futur. Des del nus de Vila-seca i fins a Sant Vicenç de Calders, es preveu la instal·lació del tercer fil per disposar d’ample mixt.
Un cop finalitzada l’obra, els trens procedents de Tortosa circularan en ample internacional fins al nus de Vila-seca i allà canviaran a ample ibèric. Aquest canvi permetrà que els combois puguin seguir el seu recorregut per la línia de la costa fins a la capital catalana.
Els treballs principals que es duran a terme inclouen la construcció del propi canviador d’ample, la creació d’una xarxa de drenatge per a l’evacuació de l’aigua de pluja i la necessària electrificació de l’intercanviador.




