Els Diables BAT de Tàrrega celebren el seu 40 aniversari amb l'objectiu de promoure una visió teatralitzada de la cultura del foc, anant més enllà dels tradicionals correfocs. La colla, que actualment compta amb uns 90 membres i disposa del Drac de Tàrrega i la Diablessa, ha recorregut més de 23.000 quilòmetres al llarg de la seva història. Han participat en esdeveniments destacats com la clausura dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992 i l'Expocultura del 1994.
Dissabte passat, la celebració va assolir una fita històrica en organitzar la primera Trobada de Diables de l'Urgell, reunint les quatre colles de la comarca: la Vall del Corb, Foc Foll de Bellpuig, l'Espetec d'Agramunt i els amfitrions de Tàrrega. L'esdeveniment va incloure un correfoc singular on es van cremar 49 quilos de pólvora, congregant uns 70 diables i 60 tamborers.
“"Reivindicar la cultura dels diables, que està una mica fluixa a Lleida, i fomentar la companyonia i la unitat."
La jornada va començar amb cercaviles de tambors pel centre de Tàrrega, elements de la cultura popular local i va culminar amb una actuació conjunta a la Plaça Major, seguida d'un berenar popular. La programació es va completar amb un bingo musical i un concert del grup Her Majesty.
Els actes commemoratius del 40 aniversari van iniciar-se al maig amb la inauguració d'una exposició retrospectiva a la Sala Marsà i l'estrena d'un mural commemoratiu a l'Espai Fassina, obra de Noèlia Sevillana.




