Onada de calor: Ajusten horaris laborals i mesures per protegir els treballadors

Empreses i ajuntaments a Tàrrega modifiquen les jornades per combatre les altes temperatures i garantir la hidratació.

Primer pla d'una cantimplora tèrmica a les mans d'un treballador, amb vegetació i cel assolellat al fons.
IA

Primer pla d'una cantimplora tèrmica a les mans d'un treballador, amb vegetació i cel assolellat al fons.

L'onada de calor extrema ha portat a Tàrrega a modificar les condicions laborals per protegir la salut dels treballadors, especialment aquells exposats a l'exterior.

L'actual onada de calor obliga a prendre mesures especials per a qualsevol activitat a l'aire lliure, afectant especialment els sectors més exposats com l'agricultura o la construcció. A Tàrrega, el servei de jardineria del Centre Especial de Treball (CET) de l'Associació Alba ha ajustat el seu horari per salvaguardar la salut dels seus empleats.
Tot i que ja realitzen jornada intensiva durant els mesos d'estiu fins a les 15.00 hores, aquests dies de calor intensa finalitzen les tasques exteriors a les 13.00 hores. L'organització del treball es regeix per les condicions meteorològiques, aprofitant les primeres hores del matí per a les feines més dures, com la retirada d'herba seca en solars, crucial per prevenir incendis, especialment amb la proximitat de la revetlla de Sant Joan. A mesura que pugen les temperatures, es redueix l'exposició al sol.
A partir de les 13.00 hores, la jornada es trasllada a espais interiors, com el taller, on es realitzen tasques de manteniment, neteja de maquinària i organització de material. La hidratació és una prioritat, amb pauses freqüents i accés a aigua freda per prevenir els efectes de la calor intensa.
La brigada municipal de Tàrrega també ha adaptat el seu funcionament. La regidora de Serveis Municipals, Laia Recasens, ha informat que s'ha enviat un avís preventiu a la plantilla per reforçar mesures com la hidratació freqüent i la cerca de zones d'ombra. Les tasques més exigents es prioritzen a primera hora del dia.
Com a novetat, l'Ajuntament ha encarregat gorres i cantimplores tèrmiques per a tota la plantilla, material que s'espera rebre en els propers dies per facilitar l'accés a aigua freda durant la jornada laboral.