Un bomber que va servir durant molts anys al parc de Terrassa, i que va ser reconegut per la seva tasca, ha mort a Manresa en circumstàncies sospitoses. La investigació policial apunta a la seva dona com a principal sospitosa d'haver-lo enverinat.
La víctima, que va arribar a Terrassa l'any 2009, va destacar per la seva formació com a bomber sanitari i per la seva participació en el Grup d'Actuacions Especials (GRAE). Durant la seva etapa a la cocapital del Vallès Occidental, va formar part d'equips que van obtenir diversos premis nacionals i internacionals per tasques de rescat. L'any 2013, va ser reconegut com el millor bomber sanitari d'Espanya.
Les setmanes prèvies a la seva mort, el bomber va experimentar episodis de somnolència i amnèsies sobtades, que el van portar a ser traslladat a diversos centres mèdics. Les primeres proves efectuades no van ser concloents, però anàlisis posteriors van detectar la presència de benzodiazepines a la seva orina. Malgrat una millora inicial, va patir una hiperglicèmia inexplicable abans de morir sobtadament.
“"Les anàlisis d'orina que es van efectuar en aquell moment van donar positius en benzodiazepines."
La detenció de la seva dona, infermera a l'hospital de Manresa on ell va ser atès, s'ha produït després que un company de la víctima expressés reserves sobre les causes de la mort als Mossos d'Esquadra. La investigació ha reconstruït els dies previs a la mort, posant de manifest la insistència de la dona perquè no es realitzés l'autòpsia, al·legant que era donant d'òrgans.
L'autòpsia, però, va revelar la presència de sedants potents com benzodiazepines i fentanil a la sang i orina del bomber. La dona, que actualment es troba en presó provisional, també hauria intentat desfer-se d'efectes personals del seu marit per donar la benvinguda a una altra parella sentimental.




