Després de llargues hores de viatge, Jaume Millán va trobar a Cuba una font d'inspiració inesgotable en els seus cotxes clàssics i l'arquitectura deteriorada. Aquesta fascinació es tradueix en la seva exposició fotogràfica, que es pot visitar al Casal Pere Quart de Sabadell fins al proper 16 de juliol, compartint espai amb les creacions del col·lectiu Divergent.
Millán descriu el seu estil com el d'un "fotògraf que pinta", manipulant les imatges per evocar els traços de la pintura a l'oli. Aquesta tècnica, influenciada per la passió del seu pare per l'art pictòric, dota les seves fotografies de relleus, colors vius i una estètica propera a l'impressionisme, amb enquadraments singulars.
Tot i que alguns puristes critiquen l'ús intensiu de la manipulació digital, el col·lectiu Divergent acull tant fotògrafs que treballen al natural com aquells que, com Millán, utilitzen programes d'edició com Photoshop o Illustrator.
L'exposició també inclou instantànies d'escenaris de Sabadell, oferint perspectives inèdites com el Paddock amb el Montseny nevat al fons, o imatges de Gràcia, la Mola i la plaça d’Ovidi Montllor, mostrant visions poc conegudes de la ciutat.




