L'objectiu principal de la reforma, impulsada per l'equip del tinent d'alcalde Xavier Cardona, és unificar i simplificar les zones restringides, passant de sis a només tres: Plaça Vella, Seu d’Ègara (que substitueix Antic Poble de Sant Pere) i la nova Àrea Centre, que agrupa les restants i s'amplia lleugerament cap al sud.
La gran novetat és la creació d'una autorització puntual d'accés per a vehicles de no residents a l'Àrea Centre, limitada a 52 permisos anuals. Aquesta gestió es farà mitjançant un portal web municipal, on la sol·licitud es podrà tramitar entre 24 hores abans i 72 hores després d'haver accedit a la zona.
“"L’avantatge per diferenciar Àrea de Vianants i Zona de Baixes Emissions és que gran part de les zones de vianants han tingut els darrers anys una transformació física."
El control d'accessos es realitzarà mitjançant agents, pilones i 11 càmeres amb reconeixement de matrícules. Tot i que el règim sancionador, amb multes de 200 euros (igual que la ZBE), s'aplicarà més tard, els tècnics insisteixen que les restriccions de les àrees de vianants i la ZBE són independents.
Aquesta reorganització s'emmarca dins del futur Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2026-2031 de Terrassa, que també inclourà una reordenació de la xarxa d'autobusos i substituirà el pla vigent des del 2016.




