Avaria elèctrica i incendi causen caos a Rodalies

Interrompuda la circulació a les línies R2, R2 Nord i R3 per problemes tècnics i un foc a prop de la via.

Imatge genèrica d'una andana de tren buida amb vies.
IA

Imatge genèrica d'una andana de tren buida amb vies.

Rodalies de Catalunya ha patit greus afectacions aquest dimarts al matí a causa d'una avaria en el subministrament elèctric i un incendi proper a la via, provocant interrupcions en línies clau com la R2, R2 Nord i R3.

La circulació ferroviària a les línies R2 i R2 Nord ha estat interrompuda des de les 12.45 hores entre Montcada i Reixac i Sant Andreu, al Barcelonès, per una incidència en el subministrament elèctric. ADIF ha comunicat que treballa per resoldre la situació i restablir el servei com més aviat millor.
Paral·lelament, s'ha suspès tota la circulació a la línia R3 arran d'un incendi a la zona de Granollers-Canovelles. S'ha habilitat un servei alternatiu per carretera entre Fabra i Puig i Puigcerdà-la Tor de Querol.
Els Bombers de la Generalitat han extingit el foc, que afectava una zona de matolls propera a la via a Canovelles, sense que s'hagin detectat afectacions a la catenària. L'avís s'ha rebut cap a les 12.14 hores i els efectius d'emergència s'han desplaçat fins a la Barriada Nova, on l'incendi s'ha originat en una zona d'obres.
La circulació a la línia R4 entre Fabra i Puig i Montcada Bifurcació ha estat restablerta per via única després d'una incidència en la infraestructura. No obstant això, les línies R2, R2 nord i R11 continuen tallades entre Sants i Montcada i Reixac.
Els trens de la línia R2 operen entre Aeroport i Sants, i entre Montcada i Reixac i Sant Celoni. Els de la línia R11 inicien i finalitzen el seu recorregut a Granollers Centre, també per una incidència en la infraestructura. Renfe aconsella l'ús de transport alternatiu.