La Granollers Cup bat rècord de països amb 6.000 esportistes

La 26a edició del torneig d'handbol base internacional acull 374 equips de 24 nacions, prioritzant la qualitat sobre la quantitat.

Imatge genèrica d'un partit de handbol juvenil.
IA

Imatge genèrica d'un partit de handbol juvenil.

La Granollers Cup celebra la seva 26a edició amb una participació rècord de 24 països, tot i una lleugera davallada en el nombre total d'equips, prioritzant la qualitat de la competició.

La Granollers Cup ha obert les portes a la seva 26a edició, convertint-se en la més internacional de la seva història amb la participació de 24 països. La competició, que es disputa des d'avui dijous fins diumenge, comptarà amb 1.143 partits repartits en 22 pistes a Granollers, les Franqueses i Canovelles. Enguany, el torneig organitzat pel BM Granollers reuneix 374 equips i més de 6.000 participants, una xifra que ha comportat l'exclusió de pistes a Cardedeu i Montornès.
L'acte inaugural, celebrat dimecres a la plaça de la Porxada, va comptar amb els ambaixadors Pau Panitti i Nicole Wiggins, que van donar la benvinguda des del balcó de l'Ajuntament. Posteriorment, una cercavila va conduir els assistents al Palau d'Esports per donar inici a la festa de l'handbol base.
Tot i la davallada d'un miler de participants respecte a edicions anteriors, el president del BM Granollers, Alfred Serra, ha destacat que la prioritat és la qualitat. "Nosaltres prioritzem la qualitat i no la quantitat. És el nostre tret distintiu", ha explicat, assenyalant la proliferació d'altres tornejos com a causa de la decisió dels clubs d'escollir competicions diferents.
La competició manté el seu estatus de referent al sud d'Europa. Entre els països nous participants destaquen Costa d'Ivori i el Perú. Noruega lidera amb 39 equips, seguida d'Islàndia (9) i França (7). També hi participen equips del Brasil, Croàcia, Polònia, Escòcia, Eslovènia, Suècia, Canadà, Hongria, Itàlia, Dinamarca, Finlàndia, Grècia, Nigèria, República Txeca, Països Baixos, Mèxic, Bèlgica, Xile i Egipte. A més, hi ha 204 equips catalans i 57 de la resta d'Espanya. Segons Pol Blanchart, responsable de la Granollers Cup, alguns països com Mèxic, el Canadà i Escòcia tornen després d'anys d'absència.
L'alcaldessa Alba Barnusell ha subratllat el vincle inseparable entre la ciutat i la competició, destacant l'aportació cultural i econòmica dels prop de 6.000 joves i les seves famílies. "La ciutat no es pot explicar sense la Granollers Cup", ha afirmat, posant èmfasi en la qualitat dels serveis oferts als esportistes.