El Club Voleibol Figueres celebra un quart de segle d'existència, un fet que el president Jordi Jaume, un dels dirigents més veterans de l'esport local, qualifica d'històric. L'entitat arriba a aquest aniversari en el seu punt àlgid, amb un nombre sense precedents d'equips i un panorama esportiu favorable per al voleibol.
Jaume, que ha liderat el club en dues etapes des de la seva fundació l'any 2001, recorda els inicis com una necessitat per donar continuïtat a la secció del Club Natació Figueres. "Volíem continuar amb el voleibol i l'única opció era crear un nou club", explica, impulsat per la demanda de jugadors i pares.
La trajectòria del club ha estat marcada per moments d'èxit i reptes, com la manca de jugadors entre 2010 i 2012. La implementació d'activitats extraescolars als col·legis i el boca a boca van ser clau per revertir la situació. El final de la pandèmia també va suposar un impuls significatiu, amb un augment notable de la participació.
Actualment, el club compta amb disset equips, incloent-hi federats i escolars, una xifra que Jaume considera "impensable" quan es va fundar. "Ni el més agosarat creia, quan ens vam fundar el 2001, que vint-i-cinc anys després tindríem el nombre d'equips d'ara", afirma.
Pel que fa a la participació masculina, el club ha treballat per desvincular el voleibol de la seva associació exclusiva amb l'esport femení. Si bé el percentatge actual és del 70% de noies i 30% de nois, l'objectiu és arribar a un 60-40 amb la creació d'un equip Infantil federat per a la propera temporada.
Jaume també ha volgut reconèixer la contribució de moltes persones que han format part del club, incloent-hi entrenadors, fundadors com Germán de Juana, Santi Coll i Martí Llauró, i les juntes directives que han donat suport a la seva gestió.
El president destaca que el club ha estat un "motor" per al voleibol a l'Alt Empordà, col·laborant amb altres entitats com Esplais, Sant Pere i Castelló. "Hem estat un dels motors. Quan vam néixer només érem nosaltres, després va sorgir l'Esplais, el Sant Pere, el Castelló...", assenyala.
Amb més de trenta equips de voleibol sumant les principals entitats de la comarca, Jaume considera que el voleibol és "un dels esports més de moda". No obstant això, adverteix sobre la necessitat de més espai per entrenar per poder absorbir la demanda i evitar haver de dir "no" a nous jugadors.
La saturació dels espais d'entrenament actuals, com el pavelló Roser Llop, l'Escola Joaquim Cusí i l'Institut Narcís Monturiol, limita el creixement. La construcció d'un tercer pavelló a la ciutat seria una "ajuda molt grossa" per al club i per a la resta d'entitats, permetent augmentar les hores d'entrenament i millorar la competitivitat davant d'altres clubs que disposen de més disponibilitat.
De cara al futur, Jaume expressa el desig que el club continuï creixent i que la seva gent "agafi una mentalitat de voleibol més arrelada", tot i que reconeix que la seva intenció és continuar al capdavant si les condicions són favorables.




