Mossos desmantellen un cultiu de marihuana i detenen dos homes a Sant Quintí de Mediona

La policia ha intervingut 1.900 plantes i ha descobert una defraudació elèctrica en una nau industrial.

Imatge genèrica de llums d'emergència policials reflectint-se en asfalt mullat a la nit.
IA

Imatge genèrica de llums d'emergència policials reflectint-se en asfalt mullat a la nit.

Agents dels Mossos d'Esquadra han detingut dos homes a Sant Quintí de Mediona per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació elèctrica, després d'intervenir 1.900 plantes de marihuana.

La investigació, que va començar a finals d'abril, es va posar en marxa arran d'una informació d'una companyia distribuïdora d'energia elèctrica sobre un consum anòmal en una nau industrial sense activitat aparent. Els agents van detectar un desequilibri significatiu entre la potència contractada i el consum real, indicant una possible manipulació fraudulenta.
Aquests indicis van portar els investigadors a sospitar de l'existència d'una instal·lació per al cultiu intensiu de drogues. Amb una autorització judicial del Jutjat d'Instrucció número 5 de Vilafranca del Penedès, es va realitzar una entrada i registre a l'immoble.
Durant l'escorcoll, dut a terme el 18 de juny, es van localitzar els dos detinguts, de 22 i 46 anys, i un total de 1.900 plantes de marihuana. També es va intervenir tota la infraestructura associada al cultiu, com sistemes de ventilació, climatització i il·luminació d'alta intensitat.
Tècnics de la companyia elèctrica van confirmar la defraudació mitjançant una doble escomesa trifàsica, i es va procedir al tall immediat del subministrament per la perillositat de la instal·lació. Un dels arrestats ja tenia un antecedent per fets similars.