L'Alt Urgell celebra la diversitat LGTBIQ+ amb cultura

La comarca organitza una sèrie d'esdeveniments gratuïts per reivindicar drets i promoure la inclusió durant el mes de juny.

Imatge genèrica d'una celebració comunitària a l'Alt Urgell.
IA

Imatge genèrica d'una celebració comunitària a l'Alt Urgell.

La comarca de l'Alt Urgell commemora el 28 de juny amb una programació cultural gratuïta que busca reivindicar la diversitat LGTBIQ+ i promoure una societat més inclusiva.

Les activitats culturals per celebrar la diversitat LGTBIQ+ a l'Alt Urgell ja han començat. El passat dia 6, a Peramola, es va presentar l'espectacle "SIS: les dones de Jaume I", amb Ofèlia Drags. La programació continua aquest dimarts 23 a Coll de Nargó amb "Escandalosament Persones", a càrrec d'Orientación Colectiva Loli, a les 20:00 a la plaça de l'Ajuntament. Finalment, dissabte 27, a les 20:00, Ofèlia Drags tornarà a pujar a l'escenari a la Seu d'Urgell amb "La Divina Ofèlia", mentre que Xavi Pérez protagonitzarà "Com Hiat" al Passeig Joan Brudieu.
Totes aquestes propostes artístiques i culturals són gratuïtes i obertes a tothom. L'objectiu és crear espais de reivindicació, visibilització i celebració de la diversitat LGTBIQ+ a la comarca, contribuint així a promoure una societat més inclusiva i respectuosa.
La jornada del 28 de juny serveix com a recordatori de les lluites històriques que han permès avançar en drets i llibertats. Alhora, reafirma el compromís col·lectiu per combatre les discriminacions i violències LGTBI-fòbiques que encara afecten la societat.
Des del Consell Comarcal de l’Alt Urgell s'anima tota la ciutadania a participar en aquesta commemoració. La voluntat és sumar-se a una programació que posa en valor la diversitat LGTBIQ+ i continuar construint un Alt Urgell més lliure, inclusiu i orgullós, on totes les persones puguin viure i expressar-se lliurement.