L'objectiu principal de la nova regulació és adaptar la normativa local a les directrius estatals i europees, buscant reduir la sinistralitat i reforçar la protecció dels col·lectius més vulnerables, especialment els vianants. El regidor de Seguretat i Protecció Civil, Anjo Valentí, va subratllar que l'ordenança estableix garanties reguladores ajustades a les particularitats de Manresa “per evitar actituds incíviques i accidents”.
“"És la vegada que més contents estem amb el govern. És una ordenança senzilla que aborda un problema real de la gent."
L'aprovació es va produir amb els vots favorables del govern municipal, Junts i Nacionalista, mentre que Fem Manresa hi va votar en contra i Vox es va abstenir. Roser Alegre, de Fem Manresa, va criticar la inclusió de les bicicletes, argumentant que “No es fa feina per donar suport a les bicicletes, tenim molts pocs carrils bici i els cotxes tenen carta blanca a la via pública”.
Entre les principals novetats, el text defineix els requisits tècnics mínims dels vehicles, com llums homologades i sistema de frenada, i estableix l'obligatorietat de l'ús del casc per als usuaris de VMP i l'ús d'armilla reflectant. A més, es prohibeix la circulació per voreres i illes de vianants, i es regula l'estacionament per evitar l'abandonament o l'afectació al domini públic.
El règim sancionador preveu multes que oscil·len entre els 100 i els 1.000 euros, depenent de la gravetat de la infracció, incloent-hi l'alcoholèmia reiterada. Un cop aprovat inicialment, el dictamen obre un període d'exposició pública de 30 dies perquè la ciutadania pugui presentar al·legacions.




