Balena morta a Vandellòs: platja tancada i operatiu de retirada

Un cetaci aparegut a l'Almadrava obliga a hissar la bandera vermella i activa un dispositiu per retirar-lo i netejar la zona.

Imatge genèrica d'una balena morta a la platja amb personal d'emergències.
IA

Imatge genèrica d'una balena morta a la platja amb personal d'emergències.

Una balena morta ha aparegut aquest diumenge al matí a la platja de l'Almadrava de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, provocant el tancament de la zona de bany i un complex operatiu per retirar l'animal.

L'aparició d'un cetaci mort a la platja de l'Almadrava, a Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, ha obligat a hissar la bandera vermella aquest diumenge al matí, prohibint el bany a la zona. L'animal, que feia dies que es trobava mort a alta mar, desprenia una forta olor, fet que va portar a acordonar el passeig marítim per evitar l'acostament de curiosos.
Cap a la una del migdia, s'ha iniciat l'operatiu per retirar el cadàver. La tasca ha requerit la intervenció d'una embarcació i una excavadora, amb la col·laboració d'agents de la Policia Local, voluntaris de Protecció Civil i la Fundació CRAM. Un cop retirat, el cetaci serà incinerat i es procedirà a la descontaminació de la platja.
El sergent en cap de la Policia Local, Sergi Navarro, ha indicat que la reobertura del bany a la platja de l'Almadrava podria produir-se entre dilluns i dimarts, depenent de les anàlisis dels socorristes. Mentrestant, la maquinària municipal treballa en la neteja de la sorra i la taca de sang a l'aigua.