El batlle de Llívia reconeix que la neu genera “maldecaps de sis-cents metres cap avall” en termes de manteniment d'infraestructures i neteja viària. Tot i això, subratlla que els mitjans són suficients, gràcies en part a les subvencions de la Diputació de Girona, que cobreixen aproximadament el 70% de la despesa total.
“"Hem de ser suficientment crítics, entre nosaltres, per veure que els inconvenients de la neu ens porten molt benefici."
Aquest benefici es tradueix en la temporada alta turística, amb lloguers d'apartaments, hotels, bars i restaurants en ple funcionament. Cruïlles estima que la gestió de la neu pot afectar fins a un 8% del pressupost municipal, tot i que el canvi climàtic fa que, probablement, cada any s'hagin de destinar menys recursos, depenent de les condicions meteorològiques.
Un dels grans reptes de l'enclavament és la millora de la línia elèctrica que subministra energia des de Puigcerdà, ja que és antiga i provoca microtalls. L'alcalde està en contacte amb Endesa per resoldre-ho, però la solució depèn de la cooperació internacional, ja que la línia ha de creuar territori francès.
Aquesta qüestió, juntament amb la fibra òptica i l'ampliació de la carretera, s'ha de tractar a la reunió bilateral França-Espanya per donar compliment al Tractat de Baiona. La reunió, que s'havia d'haver celebrat el juliol passat, s'està negociant per celebrar-se entre gener i febrer.




