Sánchez critica la proposta de la Comissió Europea de relaxar el veto als cotxes contaminants a partir del 2035

El president espanyol qualifica la flexibilització d'objectius d'emissions com un "error històric", mentre el sector de l'automòbil celebra la mesura per la seva competitivitat.

Vista genèrica d'una fàbrica d'automòbils moderna o una línia de muntatge de vehicles.

Vista genèrica d'una fàbrica d'automòbils moderna o una línia de muntatge de vehicles.

El president del Govern, Pedro Sánchez, va titllar ahir d'"error històric" la iniciativa de la Comissió Europea de flexibilitzar el veto a la venda de vehicles nous que emetin CO2 a partir del 2035.

La qualificació d'"error històric" feta per Pedro Sánchez s'emmarca en un ampli paquet de mesures presentat per la Comissió Europea (CE) dissenyat per reforçar la competitivitat del sector de l'automòbil a escala continental.
El nucli de la proposta de la CE consisteix a flexibilitzar els objectius d’emissions per als fabricants. A més, obre la porta a la continuïtat de la comercialització de determinats híbrids endollables i vehicles elèctrics amb motor de combustió més enllà de la data límit del 2035.
En contrast amb la postura del Govern espanyol, l’associació de fabricants d’automòbils i camions, Anfac, va rebre la proposta positivament. Segons un comunicat, l'entitat considera que la mesura permet compaginar de manera més eficaç la necessitat de reduir les emissions de CO2 amb el manteniment de la competitivitat i l’ocupació a Europa, reafirmant l’ambició climàtica del sector.
Altres patronals espanyoles també van aplaudir el paquet. La patronal de proveïdors d’automoció, Sernauto, va opinar que la flexibilitat introduïda marca un punt d’inflexió. Per la seva banda, la patronal de distribució Ganvam va celebrar que la proposta estigui orientada a garantir l’accés de la classe mitjana i treballadora a la mobilitat elèctrica a través de l’impuls de models assequibles.
Comparteix: